18 Feb 2022

Talleres sobre Convivencia y ERASMUS+

Los dos proyectos de intercambio escolar de Erasmus+ («School is cool. Tutoring to boost young pupil’s motivation» y «All different, all equal») engloban áreas que se llevan a cabo en Convivencia, como son el proyecto de acompañamiento académico Akompañamos y la mejora de la convivencia del centro.

En este pequeño vídeo se muestran fotos de algunos de los talleres sobre convivencia y Erasmus+ que se llevaron a cabo los día 16 y 17 de diciembre en el espacio Talía y el espacio abierto de La Quinta de los Molinos.

Estos alumnos y alumnas de primero a cuarto de la ESO forman parte del equipo de Convivencia y la formación corrió a cargo del alumnado de Convivencia que tiene más experiencia en el mismo (principalmente de primero y segundo de Bachillerato), así como del profesorado del equipo.

The two Erasmus+ projects we have at the school («School is cool. Tutoring to boost young pupil’s motivation» and «All different, all equal») have to do with the issues that are dealt with in Convivencia, such as «Akompañamos» and the improvement of the good atmosphere of the school.

This video shows some photos which were taken in the workshops about «Convivencia» and Erasmus+ that took place on 16th and 17th December in the venues of Talía and La Quinta de los Molinos. These students who are in 1st, 2nd, 3rd and 4th of ESO belong to the Convivencia team and the students of 1st and 2nd Baccalaureate, who have been in the team for longer and, therefore, have more experience, were in charge of the training, as well as the teachers who belong to the team.